czwartek, 30 kwietnia 2009

Masako na uwięzi

W Japonii są dwie rodziny, których nie możesz opuścić:
yakuza i rodzina cesarska.


Sięgnęłam po tę książkę, bo pomyślałam sobie, że może warto dowiedzieć się czegoś o rodzinie cesarskiej. Co prawda tutaj przez pryzmat więzionej księżniczki, ale wybór ten był świadomy. :) Nie przepadam za biografiami i przeczytałam może kilka jak na razie. Ta mnie też nie zachwyciła, a w większości znudziła - nie jestem ani fanem cesarskiej rodziny, ani tym bardziej łowcą skandali. :)


Jest tu sporo informacji o Masako i jej cesarskim małżonku, ich dzieciństwie, edukacji etc., a także o tym, jak działa dwór zarządzany przez wzbudzających postrach przedstawicieli Kunaicho.

Więcej o książce na stronie autora.

(cyt. za: Ben Hills, Księżna Masako, Chorzów 2008, s. 306)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz