poniedziałek, 2 listopada 2009

folding paper

Obejrzałam niesamowity dokument o składaniu papieru. Between the Folds opowiada o sztuce origami i ludziach, których ta sztuka zafascynowała. To wręcz niewiarygodne, co można stworzyć z tak nie wytrzymałego wydawałoby się materiału jakim jest papier.



Różne papierowe zwierzątka, bo w takiej formie spotkałam sie po raz pierwszy z origami, fascynowały mnie za młodych lat. Dostałam nawet kiedyś książkę, jak składać, którą całkiem niedawno zdublował mi w podarunku L. :)


Nigdy jednak nie wyszłam poza obręb zoo i niewiele poza małpą, psem czy żurawiem potrafię złożyć. :) Polecam polską stronę, gdzie można dowiedzieć się chyba wszystkiego o origami oraz popodziwiać niektóre papierowe cuda. A największe na świecie muzeum poświęcone origami znajduje się nie gdzie indziej, ale właśnie w Japonii.

A na koniec wygrzebana z sieci piosnka z origami w tle. Trochę inaczej. :) Enjoy!

1 komentarz:

  1. A można poskładać sobie jakieś autko? Nie mówie o jakimś Nissanie GTR, ale może choć jakąś Toyotke...?

    OdpowiedzUsuń