wtorek, 15 marca 2011

zawsze przygotowani.


Japończycy już od małego uczeni są, jak zachowywać się w sytuacjach kryzysowych. Dużą wagę przywiązuje się do informacji na temat trzęsień ziemi, które, jak wiadomo, są codziennością w Japonii. Przynajmniej raz w roku każda szkoła przeprowadza odpowiednie ćwiczenia i symulacje. Każdy Japończyk wie, co robić, gdy zatrzęsie sie ziemia. (Polecam fotoreportaż na ten temat.) Kiedy pierwszy raz byłam w Japonii, udzielono mi wskazówek na wypadek trzęsienia ziemi. Co robić, a czego nie. Gdzie można się schować, a gdzie absolutnie nie wolno. Mimo to, gdy pewnego ranka leżąc w futonie, poczułam, że podłoga przestała być stabilna, byłam w takim szoku, że mogłam jedynie patrzeć jak ściany sie chwieją. Tym bardziej podziwiam Japończyków za ich zimną krew i opanowanie w tych trudnych chwilach. Skąd ten spokój? Może ten wywiad odpowie w części na to pytanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz