wtorek, 25 grudnia 2012

The Buddha and the Bento


Zastanawiałam się nad kupnem tej książki od miesięcy. Znalazłam ją na Amazonie, ale nie była zbyt dobrze opisana, poza tym nie można było zajrzeć do środka. Również nigdzie w sieci nie znalazłam o niej bardziej szczegółowych informacji. W końcu postanowiłam kupić ją w ciemno. Na Mikołajki sprawić sobie prezent. :)

"But do they have the bizarrest diet? Historian Higuchi Kiyoyuki reports that the Japanese have eaten fifteen hundred different foods (...). The Japanese diet even includes insects. (...) So the nation with the bizarrest diet may be the Japanese. But Japanese will not eat just anything."


The Buddha and the bento opowiada o japońskiej kulturze i kuchni. Spodziewałam się, że cała książka będzie traktować o bento. I tu, niestety, małe rozczarowanie, ponieważ bento pojawia się okazjonalnie. Mimo tego jestem zadowolona z zakupu, bo książka jest ładnie wydana i ciekawie napisana. Rozdziały są krótkie, a każdy opowiada o czymś innym. Autor przedstawia nam historię kuchni japońskiej w kontekście kulturowo-historycznym. Możemy dowiedzieć się między innymi trochę więcej o historii sushi, kiedy zaczęto jadać bento, poznać historię wasabi i kulturę jedzenia w Japonii. Polecam!


(Cyt. za: Makoto Sugawara, The Buddha and the Bento, Tokyo 1994, s. 1.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz