niedziela, 21 kwietnia 2013

Moje podróże: Japonia


"Nie jest prostą sprawą dokładne przedstawienie współczesnej Japonii. Podczas gdy tradycja zachowała się w pierwotnych formach, które z punktu widzenia Japończyków osiągnęły już przed wiekami doskonałość, to nowoczesność zmienia się z dnia na dzień w jeszcze większą nowoczesność." 

To była moja pierwsza książka o Japonii. Wyszukałam ją na półce rodziców, gdzie roiło się od kultur świata. I mam te książkę do dziś - mimo że informacje w niej zawarte są skrótowe i już powszechnie znane, a zdjęcia nie najlepszej jakości (chociaż mają swój urok).

To właściwie album fotograficzny, do którego dodano podstawowe informacje o historii, kulturze, tradycjach i kuchni japońskiej.  Nie ma tu miejsca na refleksję - są jedynie suche fakty. Taki ówczesny wpis podobny dzisiejszej Wikipedii, jak mi się wydaje. Ale mam do tej książki sentyment i pewnie będzie się kurzyć u mnie na półce przez lata. :)



(Cyt. za: Karol Kut'ka, Moje podróże: Japonia, Warszawa 1990, s. 128.)

2 komentarze:

  1. Jej - ja o japo to od Tubilewicz Mity :) - mam je ze sobą też :) Heh nie ważne jaka ale ważne że było i ma związek - fakty najważniejsze że prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń