niedziela, 6 kwietnia 2014

Beneath the Lantern's Glow


Kolejna książka na którą czekałam, ale dopiero teraz w końcu zamówiłam i dostałam ją w swoje ręce. Jak pewnie niektórym z Was już wiadomo, bardzo lubię ilustracje, książki rysowane/malowane/szkicowane przez autorów. Beneath the Lantern's Glow to jedna z tych prac. 

"I walk on, losing mysef in the crowds, loving the vertical signs tha hang from each storefront, until I notice the district section numbers (Ginza 4, Ginza 5) keep growing larger. I still have much to learn about Japan (...) I feel like I've come to the center, where the very pulse of this country originates."

Autorka jeździ po świecie i szkicuje. Beneath the Lantern's Glow jest opisem jej kilkutygodniowej wędrówki po Azji, w tym Japonii. Już od jakiegoś czasu obserwuję jej prace, więc tym bardziej ta książka mnie cieszy. Najciekawsze, rzecz jasna, są dla mnie szkice "japońskie", ale również pozostałe przykuwaj wzrok. Są pocztówkowe - ma się wrażenie, jakby nasze własne wspomnienia były w nich zamknięte. Podoba mi się jej kreska, kolory i tematy, które wybiera, a słowa są jedynie dodatkiem.

Jeśli chodzi o samo wydanie, to nieco mnie rozczarowało. Format świetny, ale już papier mógłby być inny - mnie wygładzony. I objętość - z chęcią zobaczyłabym jeszcze więcej szkiców. :)



Więcej informacji tutaj. Polecam!

(Cyt. za: Candance Rose Rardon, Beneath the Lantern's Glow, 2013, s.10.)

2 komentarze:

  1. Śliczne rysunki:) Dla nich samych chętnie bym po książkę sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń